Co to są suplementy probiotyczne?

Suplementy probiotyczne są stosowane przez osoby z niewystarczającą populacją pożytecznych bakterii w okrężnicy. Uważa się, że probiotyk jest ogólnie zdrowy do spożycia, chociaż może czasami powodować reakcje bakteryjne gospodarza i inne skutki uboczne w niezwykle rzadkich przypadkach. Zazwyczaj probiotyki pomagają w trawieniu pokarmu, kontrolują drożdże i inne drożdże, poprawiają ruch jelit i pomagają we wchłanianiu składników odżywczych. Stosowanie probiotyków najczęściej spotyka się w leczeniu chorób zapalnych. Znajduje również zastosowanie w profilaktyce raka, a także może spowalniać proces starzenia.

W przypadku braku zdrowych bakterii w przewodzie pokarmowym, osoba może rozwinąć szereg objawów, w tym ból brzucha, biegunkę, zaparcia, drażliwość jelit i chroniczne zmęczenie. Kilka badań wykazało, że drobnoustroje, które tworzą normalną florę w przewodzie pokarmowym i są zwykle tracone u osób z IBS i innymi problemami żołądkowo-jelitowymi, są niezbędne dla prawidłowego zdrowia układu pokarmowego. Chociaż wciąż jest wiele do zrobienia na temat korzyści suplementacji probiotycznej w leczeniu IBS i innych schorzeń, wydaje się, że bakterie probiotyczne mają kluczowe znaczenie dla utrzymania odpowiedniej równowagi pożytecznych i patogennych bakterii w przewodzie pokarmowym.

Probiotyki zmniejszają ryzyko oporności na antybiotyki, pomagając uzupełniać populację dobrych bakterii i usuwając potencjalnie szkodliwe bakterie. Zmniejszają również ryzyko biegunki związanej ze stosowaniem antybiotyków i mogą pomóc w zapobieganiu rozwojowi szczepów bakterii opornych na antybiotyki. Wykazano, że spożywanie probiotyków poprawia odpowiedź immunologiczną i skraca czas stosowania antybiotyków. Przeprowadzono kilka badań sugerujących szkodliwy wpływ stosowania probiotyków na antybiotyki.

Stosowanie probiotyków jest skuteczne w leczeniu zespołu jelita drażliwego i wielu innych schorzeń, takich jak biegunka wywołana antybiotykami, nudności i zapalenie okrężnicy. W kontekście IBS probiotyki były stosowane w połączeniu lub jako alternatywa dla tradycyjnego leczenia. Najlepsze wyniki przyniosło podejście łączone. Jednym z najczęstszych skutków ubocznych standardowych antybiotyków jest to, że po zażyciu leku u pacjentów często dochodzi do nawrotu biegunki lub zaparcia. Ponadto antybiotyki często zabijają zarówno dobre, jak i złe bakterie, powodując zarówno niepożądane skutki uboczne.

Stwierdzono również, że probiotyki są skuteczne w leczeniu wielu infekcji wywołanych antybiotykami, a także wywołanych przez niektóre pokarmy. Suplementy probiotyczne zawierają określony zestaw żywych lub w inny sposób organicznych bakterii, które mają określone właściwości, które umożliwiają im dobry wzrost w przewodzie pokarmowym, szczególnie w okrężnicy, gdzie są potrzebne dla zdrowia układu pokarmowego. Niektóre z tych bakterii mają pewne działanie antybiotykowe, chociaż nie jest jasne, jak działają. Z tego powodu niektóre probiotyki mogą być również stosowane w połączeniu z lekami na receptę w celu leczenia niektórych infekcji.

Dokładne powody, dla których probiotyki są skuteczne w leczeniu niektórych chorób, a innych nie, nie są jeszcze znane. Popularność stosowania probiotyków rośnie, ponieważ wydaje się, że są one w stanie zapewnić coś więcej niż tylko złagodzenie objawów. Na przykład w wielu badaniach wykazano, że probiotyki zmniejszają częstość występowania biegunki, nawet jeśli zastosowano inne terapie. Wykazano również, że zmniejszają częstość występowania refluksu kwasu i wykazano, że zwiększają produkcję dobrych bakterii w przewodzie pokarmowym. Ponieważ probiotyki zabijają zarówno złe, jak i dobre bakterie, może to pomóc zrównoważyć naturalny poziom bakterii w organizmie, powodując mniej objawów.

Można przyjmować suplementy probiotyczne, aby wspierać ogólny stan zdrowia, a także promować utrzymanie zdrowego układu odpornościowego. Od dawna wiadomo, że antybiotyki osłabiają układ odpornościowy, czasami prowadząc do chorób zagrażających życiu. Suplementy probiotyczne pomagają przywrócić normalną siłę układu odpornościowego, dzięki czemu może on lepiej zwalczać infekcje i choroby.

Badania wykazały, że pożyteczne drobnoustroje zawarte w probiotykach https://konopny-sklep.pl/narine  mają pozytywny wpływ na organizm człowieka. Te korzystne drobnoustroje są również obecne w zdrowym jogurcie, który zapewnia podobny rodzaj wsparcia dla organizmu. Oznacza to, że wprowadzenie bakterii probiotycznych do diety jest łatwym sposobem na stworzenie zdrowej równowagi ekosystemu w przewodzie pokarmowym. Ponadto stwierdzono, że probiotyk pomaga w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób i dolegliwości, w tym IBS, zespołu jelita drażliwego i Crones wśród wielu innych. Wraz ze wzrostem korzyści płynących z probiotyków będą one prawdopodobnie bardzo przydatne w leczeniu i zapobieganiu wielu innym chorobom.

Jak wzmocnić organizm?

W okresie jesiennym możemy szczególnie mocno odczuwać osłabienie, zmęczenie i przygnębienie. Przyczyny są oczywiste – zaczyna szybciej robić się ciemno, do organizmu trafia mniej witaminy D, bo słońce pokazuje się coraz rzadziej, a temperatura się obniża i nie zachęca do tego, żeby wychodzić spod ciepłego koca no i w ogóle z domu.

Jest jednak kilka rzeczy, które możemy zrobić, żeby wzmocnić swój organizm i pomóc mu przetrwać ten trudny jesienny czas – a także każdy inny okres osłabienia i braku energii w ciągu roku, który może nas z różnych powodów dopaść.

Aktywność fizyczna

PO PIERWSZE, aktywność fizyczna (dodatkowy bonus, jeżeli będzie na świeżym powietrzu!). Niekoniecznie musi to być ciężki trening na siłowni, po którym ledwie można podnieść się z podłogi. Najlepszą aktywnością fizyczną jest ta, która daje nam satysfakcję i którą wykonujemy z prawdziwą przyjemnością. Sportów jest mnóstwo – można jeździć konno, tańczyć pole dance, chodzić na zajęcia pilatesu, jogi, crossfitu, można biegać albo zacząć trenować sztuki walki.

A jeżeli z jakichś powodów nie jesteśmy w stanie podjąć takiej aktywności, nawet zwykły spacer przyniesie nam ogromne korzyści. Nie bez powodu wszędzie dookoła słyszymy o magicznych dziesięciu tysiącach kroków dziennie. Oczywiście ta liczba to jedynie ogólnie zarysowany wyznacznik, ale dla wielu osób monitorowanie ilości wykonanych kroków stanowi dużą motywację do tego, żeby ruszać się więcej: skorzystać ze schodów zamiast windy, albo wysiąść z autobusu przystanek wcześniej i się przejść.

WHO rekomenduje osobom dorosłym poświęcenie 2,5-5 h tygodniowo na aktywność fizyczną – warto postarać się spełnić chociażby to minimum!

Odżywianie

PO DRUGIE, dbanie o odżywianie. Nie ma konieczności liczenia każdej kalorii i każdego makroskładnika, który trafia na nasz talerz – w niektórych przypadkach takie podejście może nawet przynieść więcej szkody niż pożytku. Warto jednak kierować się kilkoma zasadami: dbać o to, żeby w każdym posiłku znalazły się warzywa i owoce (z delikatnie mocniejszym wskazaniem na warzywa), szczególnie te sezonowe – dostarczą najwięcej cennych składników i witamin, a poza tym są tańsze.

Powinno się pamiętać o zdrowych źródłach tłuszczu (oliwa z oliwek, orzechy, tłuste ryby) – tłuszcze pomagają we wchłanianiu się witamin i w działaniu układu hormonalnego, więc niedobór tego makroskładnika może szczególnie negatywnie wpłynąć na kobiety i przynieść pogorszenie samopoczucia, problemy z układem hormonalnym, tarczycą, a nawet spowodować zaburzenia miesiączkowania.

Zdecydowana większość ludzi spożywa także za mało białka – to duży błąd, bo białko jest niesamowicie istotnym budulcem nie tylko dla naszych mięśni, ale również dla kości.

Komponowanie zdrowych posiłków pozwoli dostarczyć do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych i minerałów – a to ma niebotyczny wpływ na nasze samopoczucie, odporność i siłę!

Stres

PO TRZECIE, unikanie stresu. To jeden z tych frazesów, które słyszymy wszędzie dookoła, i wciąż mówimy, że łatwiej to powiedzieć niż faktycznie wprowadzić w życie. Stres jest jednak czynnikiem, który może odpowiadać za powstanie ogromnej ilości zaburzeń i chorób, a także znacząco wpłynąć na naszą odporność, energię, motywację do działania oraz jakość snu.

W obecnym świecie, który nieustannie pędzi, codziennie obdarowuje nas mnóstwem niekoniecznie przyjemnych informacji i newsów, a także wymaga od nas ciągłej dyspozycyjności i nieustającego pasma sukcesów – warto czasami zwolnić i zafundować sobie czas dla siebie samego. Wyłączyć się choćby na chwilę z social mediów, zastanowić się nad tym, jak się czujemy oraz nad tym, ile czasu poświęcamy na dbanie o potrzeby innych osób, a ile na własne. Warto zainteresować się medytacją, jogą, praktyką mindfulness, ćwiczeniami oddechowymi – są to rzeczy, które wymagają od nas minimum wysiłku (dosłownie kilkunastu minut w ciągu dnia) a dają bardzo pozytywne rezultaty.

Nie pomożemy nikomu i nie osiągniemy zbyt wiele, jeżeli sami będziemy w rozsypce!

Współpraca sklep z suplementami ochnaturalnie.pl