Jak wzmocnić organizm?

W okresie jesiennym możemy szczególnie mocno odczuwać osłabienie, zmęczenie i przygnębienie. Przyczyny są oczywiste – zaczyna szybciej robić się ciemno, do organizmu trafia mniej witaminy D, bo słońce pokazuje się coraz rzadziej, a temperatura się obniża i nie zachęca do tego, żeby wychodzić spod ciepłego koca no i w ogóle z domu.

Jest jednak kilka rzeczy, które możemy zrobić, żeby wzmocnić swój organizm i pomóc mu przetrwać ten trudny jesienny czas – a także każdy inny okres osłabienia i braku energii w ciągu roku, który może nas z różnych powodów dopaść.

Aktywność fizyczna

PO PIERWSZE, aktywność fizyczna (dodatkowy bonus, jeżeli będzie na świeżym powietrzu!). Niekoniecznie musi to być ciężki trening na siłowni, po którym ledwie można podnieść się z podłogi. Najlepszą aktywnością fizyczną jest ta, która daje nam satysfakcję i którą wykonujemy z prawdziwą przyjemnością. Sportów jest mnóstwo – można jeździć konno, tańczyć pole dance, chodzić na zajęcia pilatesu, jogi, crossfitu, można biegać albo zacząć trenować sztuki walki.

A jeżeli z jakichś powodów nie jesteśmy w stanie podjąć takiej aktywności, nawet zwykły spacer przyniesie nam ogromne korzyści. Nie bez powodu wszędzie dookoła słyszymy o magicznych dziesięciu tysiącach kroków dziennie. Oczywiście ta liczba to jedynie ogólnie zarysowany wyznacznik, ale dla wielu osób monitorowanie ilości wykonanych kroków stanowi dużą motywację do tego, żeby ruszać się więcej: skorzystać ze schodów zamiast windy, albo wysiąść z autobusu przystanek wcześniej i się przejść.

WHO rekomenduje osobom dorosłym poświęcenie 2,5-5 h tygodniowo na aktywność fizyczną – warto postarać się spełnić chociażby to minimum!

Odżywianie

PO DRUGIE, dbanie o odżywianie. Nie ma konieczności liczenia każdej kalorii i każdego makroskładnika, który trafia na nasz talerz – w niektórych przypadkach takie podejście może nawet przynieść więcej szkody niż pożytku. Warto jednak kierować się kilkoma zasadami: dbać o to, żeby w każdym posiłku znalazły się warzywa i owoce (z delikatnie mocniejszym wskazaniem na warzywa), szczególnie te sezonowe – dostarczą najwięcej cennych składników i witamin, a poza tym są tańsze.

Powinno się pamiętać o zdrowych źródłach tłuszczu (oliwa z oliwek, orzechy, tłuste ryby) – tłuszcze pomagają we wchłanianiu się witamin i w działaniu układu hormonalnego, więc niedobór tego makroskładnika może szczególnie negatywnie wpłynąć na kobiety i przynieść pogorszenie samopoczucia, problemy z układem hormonalnym, tarczycą, a nawet spowodować zaburzenia miesiączkowania.

Zdecydowana większość ludzi spożywa także za mało białka – to duży błąd, bo białko jest niesamowicie istotnym budulcem nie tylko dla naszych mięśni, ale również dla kości.

Komponowanie zdrowych posiłków pozwoli dostarczyć do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych i minerałów – a to ma niebotyczny wpływ na nasze samopoczucie, odporność i siłę!

Stres

PO TRZECIE, unikanie stresu. To jeden z tych frazesów, które słyszymy wszędzie dookoła, i wciąż mówimy, że łatwiej to powiedzieć niż faktycznie wprowadzić w życie. Stres jest jednak czynnikiem, który może odpowiadać za powstanie ogromnej ilości zaburzeń i chorób, a także znacząco wpłynąć na naszą odporność, energię, motywację do działania oraz jakość snu.

W obecnym świecie, który nieustannie pędzi, codziennie obdarowuje nas mnóstwem niekoniecznie przyjemnych informacji i newsów, a także wymaga od nas ciągłej dyspozycyjności i nieustającego pasma sukcesów – warto czasami zwolnić i zafundować sobie czas dla siebie samego. Wyłączyć się choćby na chwilę z social mediów, zastanowić się nad tym, jak się czujemy oraz nad tym, ile czasu poświęcamy na dbanie o potrzeby innych osób, a ile na własne. Warto zainteresować się medytacją, jogą, praktyką mindfulness, ćwiczeniami oddechowymi – są to rzeczy, które wymagają od nas minimum wysiłku (dosłownie kilkunastu minut w ciągu dnia) a dają bardzo pozytywne rezultaty.

Nie pomożemy nikomu i nie osiągniemy zbyt wiele, jeżeli sami będziemy w rozsypce!

Współpraca sklep z suplementami ochnaturalnie.pl